Infografik om rygsmerter

Hos KontorZonen har vi erfaret, at der er kommet mere og mere fokus på ryggen. Vi får en del henvendelser fra kunder, som ønsker at finde en kontorstol, der kan give deres ryg den rette støtte - uanset om de går med rygsmerter eller ej. Det tager vi alvorligt hos KontorZonen. Det er vigtigt at passe på sin ryg, og $

Vi vil gerne give vores kunder den bedste vejledning, og vi håber derfor, at infografikken kan være behjælpelig med at give et kort overblik over, hvad der kunne være interessant og brugbart at vide om rygsmerter.

Infografik om rygsmerter

Hos KontorZonen har vi erfaret, at der er kommet mere og mere fokus på ryggen. Vi får en del henvendelser fra kunder, som ønsker at finde en kontorstol, der kan give deres ryg den rette støtte - uanset om de går med rygsmerter eller ej. Det tager vi alvorligt hos KontorZonen. Det er vigtigt at passe på sin ryg, og $

Vi vil gerne give vores kunder den bedste vejledning, og vi håber derfor, at infografikken kan være behjælpelig med at give et kort overblik over, hvad der kunne være interessant og brugbart at vide om rygsmerter.

Siddestillinger og -øvelser

Hos KontorZonen har vi samlet nogle gode råd til, hvilke siddestillinger og -øvelser, der kan være brugbare, hvis man har rygsmerter:
  • Variation: Ryggen er ikke lavet til, at man hverken står op eller sidder ned i længere tid. Derfor kan det være en god idé at skifte mellem at stå op og sidde ned, hvis man har ondt i ryggen eller vil undgå at få det.
  • Sid tilbage på stolen: Det kan være en god idé at sætte sig tilbage i stolen, så ⅔ af lårene hviler på stolesædet.
  • Indstil ryglænet: Indstil ryglænet i højde og hældning så det støtter lænden, så skuldrene kan slappe af og så fødderne kan hvile mod gulvet. På den måde sidder man mere ret og falder ikke sammen i ryggen.
  • Bøj-forover-øvelse: Når man sidder i stolen, kan man sætte sig på kanten af stolen, bøje sig forover og forsøge at nå stolebenene. Hold stillingen og gentag den et par gange. Det er en fin øvelse til smerter i ryggen.
  • Albue-på-knæ-øvelse: En anden øvelse til smerter er albue-på-knæ-øvelsen, hvor man sætter begge fødder på gulvet, lader den ene albue hvile på det modsatte knæ og lader albuen glide ud over knæet. Denne øvelse kan man gentage nogle gange med begge albuer og knæ.
  • Mærk efter dit behov: Man mener ikke, at der findes den perfekte siddestilling, men at det derimod er en individuel vurdering. Derfor anbefaler vi, at man mærker efter, hvordan man selv sidder bedst. Det vigtigste er, at det føles helt rigtigt for den enkelte person.

Vil du benytte denne infografik?

Hvis du ønsker at benytte denne infografik på din blog, din hjemmeside eller et helt trejde sted, skal du være velkommen. Det er desuden fuldstændig gratis for jer at benytte vores infografik.

Du kopierer blot nedenstående kode og indsætter den der, hvor du ønsker.

<a href="https://www.kontorzonen.dk/infografik-om-rygsmerter" target="_blank"><img src="https://www.kontorzonen.dk/wp-content/uploads/2019/12/rygsmerter.png" style="display: block; max-width: 100%;"></a>

chevron-up
Din bestilling
Der er ingen produkter i kurven.
Subtotal
0,00 DKK
Total
0,00 DKK
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram